The Mila Una








Sifat Wanita Mengikut Unsur Tanah, Air, Api, Angin
Friday, November 18, 2011 | 6:23 PM
Assalamualaikum.

Hai korang?Sihat?(masih tanya soalan yang sama).Nampak macam ceria ja korang.Aku tau sebab apa.Nak teka!Nak teka!(dengan gaya kanak-kanak sambil hentak-hentak kaki).Mesti sebab sekolah dah cuti!Yea!Yea!YEAAAA!!!~

okey..okey..itu baru mukadimah(cikgu aku suka sebut ayat ni).pada petang Jumaat yang berbahagia sambil ditemani hujan lebat yang mendinginkan badan, hari ni aku nak post 'Sifat Wanita Mengikut Unsur Tanah, Air, Api dan Angin'.Mungkin ada yang dah tau.Tapi, saja nak menggedik nak pi rajinkan jari-jari comel ini untuk menulis(alamak!poyo pulak!).


sumber dari pok cik google



Sifat wanita dibahagikan kepada empat : -


1) Tanah – anak pertama, kelima, kesembilan.
2) Air – kedua, keenam, kesepuluh
3) Api – ketiga, ketujuh, kesebelas
4) Angin- keempat, kelapan, keduabelas

Selalunya, sifat ni ikut turutan.macam yang aku tulis kat atas ni(nampak tak?kalau tak nampak tu kena pi buat spek mata dengan segera).Tanah - air - api - angin.Ikut turutan la.

WANITA BERUNSUR TANAH
1) Merendah diri, serta hormat dan patuh, setia serta rela berkorban.
2) Tidak cerewet, tidak meninggi diri, tidak sombong dan bukan seorang pemarah.
3) Tenang diri, aman, dan memberi sokongan.
4) Tidak suka membantah atau membangkang.
5) Berwatak manis, lemah lembut, bersih dan sentiasa menjaga kecantikan.

WANITA BERUNSUR AIR
1) Menghidupkan hati pasangan dan pemberi semangat.
2) Mengambil berat
3) Hatinya bersih dan boleh membahagiakan pasangan.
4) Menenangkan pasangan
5) Sangat romantis
6) Mudah menangis

WANITA BERUNSUR API
1) Cintanya sentiasa hangat dan memberahikan
2) Cergas, cepat dlm gerak geri dan tangkas menguruskan rumah tangga.
3) Penasihat yang baik
4) Pandai dan cekap mengurus rumahtangga
5) Pandai menghias diri agar kelihatan cantik selalu
6) Berwaspada selalu

WANITA BERUNSUR ANGIN
1) Lemah lembut dan menenangkan
2) Pandai bermain kata dan memujuk rayu
3) Sopan santun dan berbudi pekerti mulia
4) Bijak mewujudkan suasana selesa.
5) Hati yang cepat berubah ubah




kat sini aku nak cakap..aku berunsur api!haha.beware of me!kang aku fire korang kalau cari pasal tak tentu hala dengan aku.FIRE!!ultraman pun tak leh lawan..hehe..tapi, ada yang lebih hebat daripada aku dan paling hebat di dunia ini iaitu..ALLAH.Tak dapat kita sangkal lagi.

setahu aku la kan, orang yang berunsur api ni selalunya panas baran.(aku tau la sebab aku pun macam tu).korang pulak unsur apa?sila jawab.tak dengar pun.mesti korang jawab dalam hati.bagi tahu la aku.hehe

Annyong!!~



Blogger LINA said...

saya angin! saya angin! sebab tu saya lembut.. ohoi pi perasan kat blog sendiri la lina woi

 
Blogger Insan said...

YAY! SAYA AIR .. lembut gitu .. (so sweet!)

 

Post a Comment