The Mila Una








Harapkan SBP, MRSM Yang Ku Dapat
Monday, January 23, 2012 | 4:06 PM
Assalamualaikum.

Holla my friends! Okey, hari Jumaat kelmarin, kelmarin, kelmarin dulu aku pi merentas desa. Gila lenguh kaki aku bila time lari tu. Tapi, best sangat-sangat sebab aku dapat sumbang markah untuk rumah aku. Even tak dapat Top 15. Pelik bebenor kalau aku jadi Top 15. Agaknya aku lari cam kereta ferari kot. Hewhew.

But, pagi sebelum lari tu, meh la kawan baik intan payung khemah aku tu.

Dia : Kamila, dapat SBP?

Aku : Aikk..bukan ari sabtu ka?

Dia : Dah ada la. Semalam kami cek.

Lebih kurang begitulah kami sembang-semabang...

Pukul 12 aku balik rumah dengan kegembiraan bertan-tan lori kontena sebab rumah sukan aku dapat nombor dua! Okey la kan nombor dua. Balik-balik, aku terus sambar laptop, nak tengok result sbp ngan mrsm. Serius aku harap sangat-sangat sbp. So, rancangan aku buka mrsm dululah. Sebab aku tau aku tak akan dapat mrsm sebab soalan math dia memang payah habaq ang! Mungkin aku tak boleh jawab sebab aku dah lama tak pegang buku math. Orang lepasan PMR la katakan.

Yang mrsm tu aku pun heran sebab apa tak boleh buka. So, aku semak la sbp dulu. And, inilah keputusannya..

HARAP MAAF. DIMAKLUMKAN ANDA TIDAK DITAWARKAN KE TINGKATAN 4 SEKOLAH BERASRAMA PENUH 2012.

Aku pun. Alaaaa... Tak dapat. Pastu, aku try cek mrsm pakai sms lepas aku naik bengang lepas nak cek pakai internet tak leh. Lepas beberapa minit, dia balas. Dia kata aku berjaya! Aku pun jerit. Pi habaq kat mak aku aku dapat. Gila seronok. Dalam sms tu, dia nak aku buka satu laman web. Dalam fon tu dia tak tulis aku dapat mrsm mana. 

Bila buka laman web tu, kena tulis no i/c. Pastu, dia cakap aku ditawarkan ke mrsm kubang pasu. Wahhh happy hati aku sebab aku dapat mrsm yang memang aku mintak situ. Yang paling seronok, ramai kengkawan aku dapat. Tapi malangnya depa dapat mrsm baling! Tak ada yang dapat mrsm kubang pasu pun takat la ni. 

Aku rasa la, sapa-sapa yang dok kat perlis, dia mintak mrsm dalam perlis, depa akan hawin kita pi balik-balik kedah. Aku ngan kawan aku tu yang memang mintak mrsm kat kedah memang dapat yang kitorang mintak la. Tapi, sorang kawan aku tu mintak kubang pasu depa hantar dia pi mrsm baling. Sedih la aku tak dak geng nak buat teman. Nanti kena cari kawan baru. Nak sesuaikan diri la. Kalau ada kawan tu, senang la sikit. Tak dak la nak buat apa pun sorang-sorang.

Tapi, tadi aku cek-cek dan aku rasa mrsm baling ni baru la. Mungkin sebab tu dia banyak hantar pi baling. Atau pun dia memang amik menengah atas ja.

Tapi, serius aku tak tau nak pi ka tak mrsm tu. Konpius lagi ni. Sayang aku kat SMKAP. Sayang cikgu-cikgu. Pastu, aku sebenarnya mengharapkan sbp. Macam mana la nak dapat. Pi aktivii kokurikulum pun malas. Muahahaha.

actually, aku mengaharapkan sms kubang pasu...


tapi, aku dapat yang ini..

Tak apalah..Alhamdulillah. Syukur. Di mana-mana pun okey kalau kita berusaha. Aku harap nak pi tapi tak tau lah..Konpius!

Dan, aku gembira dengan kengkawan aku yang dapat KISAS. Serius jeles i! Bukan senang nak dapat. Setakat la ni, 4 orang kot. Ajmal - Anis - Dayah - Hafizah. Hope the best untuk korang. Dan, untuk kengkawan yang dapat sekolah asrama penuh yang len, korang jangan lupa aku. Tak dilupakan, kengkawan yang tak dapat tu jangan sedih-sedih meh. Kalau aku tak mintak mrsm pun aku rasa memang tak dapat sbp pun rasaya. Payah nak masuk situ untuk orang yang malas cam aku nihhh. Jangan sedih-sedih. Korang tetap pandai daripada aku. Dan, kalau aku pi, jangan lupa aku okeyyyhhh. (asal ayat aku banyak perkataan dan..=.='')

Annyong!!..


Blogger nur_tasya said...

huuu ~ kamila ! km sentiasa doakan mpa ! buat yg terbaek k ! hahaha !

 
Blogger Kamila Husna said...

InsyaAllah..ampa..jangan lupa kami k..

 
Anonymous Anonymous said...

lawak tul,aku plak terhegeh2 nk pi sbp tahun ni,dpt SMS Kubang Pasu,6 hari kemudian,lari balik ke sek lama,menangis x b'lagu,balik2 trus hadap laptop ni ari ni =D

 
Blogger Kamila Husna said...

lorhhh..awat balik??...

 
Anonymous Anonymous said...

form 4,tapi homesick tahap gila.Ada geng sbb kawan dpt MRSM balik pulau thn 4 hari sj haha.

 
Anonymous Anonymous said...

sapa kawan hang yg pi baling tu ?

 
Anonymous Anonymous said...

Truly when someone doesn't understand after that its up to other users that they will help, so here it occurs. kliknij po więcej informacji, http://www.songhongbr.org/modules.php?name=Your_Account&op=userinfo&username=MyrnaEZJC

 

Post a Comment