Friday, April 6, 2012

Homework Banyak Baq Hang!

Assalamualaikum.

Holla uoll. Sorry la lama dah tak hapdet blog ni. Ekceli, aku tak dak idea sangat pun. Sejak menjadi ahli rasmi penduduk yang masih tak tegar di asrama, aku semakin sibuk ( sibuk la sanggattt..). Sibuk online pesbuk ja bila aku outing balik umah.

Dok sini memang tak boleh dinafikan lagi bahawasanya kerja sekolah memanglah banyak. Huhu. Kalau kat SMKAP dulu kan, time-time awal dengan semangat wajanya kerja sekolah siap. Tak bertangguh. Itu hanya angan-angan semata-mata. Lepas tu, homework tak siap, dah la bertangguh. Kat MRSM, aku dilihat semakin rajin (sangattttt...tangan di dada mata ke atas), tapi kerja bertangguh jugak. Awal-awal ja rajin.

Sekarang ni cuti, so meh nak cerita apa homework aku.

1) BM - komsas (ekceli, kerja sekolah ni kerja sekolah beberapa hari yang lalu, cikgu pun dah suruh hantar)

2) Add Math - kertas apa tah dengan modul

3) Math - Ermmmm...ermmm. Aku rasa ada kot yang dalam buku teks tu yang aku tak buat.

4) Physics - Homework dalam buku teks. Buku tertinggal la pulakk..Hadoiiii~

5) Chemistry - Buat modul. Bab kira-kira pulak. Pening-pening...

6) Sejarah - Modul dengan menghabiskan bab 1-4

7) Seni - lukis kaver buku

8) English - Journal

See what? Banyak gila kan? Yang sejarah tu cikgu aku kata, kalau kelas dia, dia tak kesah dan tak mau cek (rasanya dia ada kata cam tu kot. KOT). Tup-tup minggu lepas dia cakap nak tengok bab 2-4. Haaaa tu diaaaaa.. Aku bab 1 pun bukan siap lagi. Tengok-tengok dia tak masuk pun kelas hari tu. Laaaaa.

Aku suka cikgu kimia aku sebab dia memang lawak gila! Time subjek kimia, dia suka pasang lagu. Kalau kita jawab soalan kat depan, dia bagi stiker. Aku baru satu, tu sebab dia suruh. Aku ekceli segan nak volunteer takut jawapan salah. Huhu. Aku dah kena rotan ngan dia dua kali dah kot sebab tak siap kerja. Semalam, dia cakap ada sapa-sapa nak masuk Kuiz Kimia Kebangsaan bagi nama kat dia. Kuiz kimia? Kebangsaan? Erkkk..=.=''

Pastu, hari apa tah aku kena ketuk ketampi kat morning call sebab lewat mai maghrib. Dah la depa sebut kuat-kuat time perhimpunan kat morning call pagi tu. Abang/kakak tu jangan sebut deras sangat. Malu cek oi~

Start minggu lepas cikgu dah mula operasi buat kuiz. Minggu depan ada lagi kuiz. Minggu depan sekali lagi ada ujian selaras. Warrgghhhhh~  Aku takut subjek karangan tambah-tambah BM ngan Bi. Dah la ari tu hantar homework karangan, cikgu komen soh buat balik penutup. Pulak dahh. Aku mengharapkan keputusan yang terbaik. Tolong doakan aku yeerr.

Satu lagi, bila time subjek bio ja aku mengantuk. Serius! Cikgu dah masuk bab 4, aku bab 2 pun tak faham. Cikgu pesan, kalau tak faham, tanya. Aku nak tanya apa kalau sepatah pun tak faham. Cam na nak jawab exam? hypertonic..isotonic..minuman istonik..100 plus..zzzzzzzz


Tu ja kot nak cerita. Yang personal sikit tu, tak leh la cerita. Hehe. Cuma teringin nak jumpa kawan-kawan SMKAP. HeeeeeeXD

Annyong!~

4 comments:

  1. seeeeeeeeeeeeeennnnnnnniiiiiiiiiiiiii

    ReplyDelete
  2. wawawawa ada seni! seronot! Kamilaaaaaa.... just sharing, kami kena tawaf dalam kelas.. sebab tak siap kerja... sukeeee -___-

    ReplyDelete
  3. gila best nama kena seru. femes kau noks. wahaha tawaf da best. siap lambai2 kat duster. :DDD

    ReplyDelete

Awak, komen sikit :)